donderdag 24 september 2009

De grote muur








Ik ben vandaag naar de grote muur geweest. We gingen met een heleboel mensen van het orkest met een grote bus. Cindy en Naomi waren er ook bij! De grote muur is heel oud en was vroeger de grens van China. De muur was 6.000 km lang dat is net zover als 17 keer van Grubbenvorst naar Amsterdam en weer terug. Dat is lang he! Ik heb het niet helemaal gelopen hoor, maar wel ver. En toen ik moe was mocht ik op de rug bij Naomi. Lief he! De muur loopt helemaal over bergen heen. Wij gingen naar de muur met een kabelbaantje en terug met een rodelbaan. Dat is een soort sleebaan zonder sneeuw voor in de zomer. Toen we beneden waren werden we opgewacht door twee Samoerai krijgers. Dat zijn Chinese ridders van heel lang geleden. Je kon bij de muur ook allerlei leuke spulletjes kopen. Ik mocht van papa en mama een stempel met mijn naam erop in gewone letters en in het Chinees. Op de zijkant van de stempel staat "Geluk". Op de foto's kun je zien hoe de meneer hem maakt en hoe hij eruit ziet. Het is trouwens nog maar twee nachtjes slapen voor wij weer naar huis gaan en dat is ook leuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten